mmm
Op De Rede zijn alle opleidingen voor
voortgezet onderwijs aanwezig: gymnasi
um, atheneum, havo, vmbo en leerwegon
dersteunend onderwijs (lwoo). Door het
brede aanbod met doorstroommogelijk
heden op alle niveaus kunnen leerlingen
het onderwijs volgen dat het beste bij hun
mogelijkheden en belangstelling past.
Goed onderwijs - van hoge kwaliteit -
met aandacht voor de leerling als persoon
en voor prestaties staat voorop.
Alle afdelingen krijgen les in het
gebouw aan de Oude Vaart i in Terneu-
zen. Het gebouw is recent gerenoveerd
en er is een nieuwe, moderne vleugel
aangebouwd. De vaklokalen voldoen aan
de moderne eisen. Een fraai restaurant
en een goed uitgeruste bakkerij vormen
samen met een nieuw technasiumlokaal
en de technieklokalen de paradepaardjes
van de nieuwbouw. In het technasiumlo
kaal maken leerlingen op een praktische
manier kennis met bètaberoepen. Het vak
dat hier bij hoort heet Onderzoek Ont
werpen (O&O).
De Rede heeft rond de i.ioo leerlin
gen. Ze komen uit heel Zeeuws-Vlaande
ren, voornamelijk uit de Kanaalzone. De
school is goed bereikbaar: de bushalte is
praktisch voor de deur. De schooltijden
zijn afgestemd op de bustijden. Aan de
school zijn ongeveer 100 docenten ver
bonden, 30 onderwijsondersteunende
medewerkers, 4 afdelingsdirecteuren en
2 leden van het College van Bestuur.
De Stichting Openbaar Voortgezet
Onderwijs Zeeuws-Vlaanderen is het
bevoegd gezag van de Stedelijke scho
lengemeenschap De Rede. Het College
van Bestuur is tevens bestuurder van die
Stichting. Er is een Raad van Toezicht die
toezicht uitoefent op het bestuur.
Kernbegrippen binnen de school zijn
open, (inter)actief en veilig. Een school
waar je je thuis voelt. Het leren staat cen
traal. Primair is dit het leren door de leer
lingen van de school, secundair het leren
door de medewerkers van de school.
Lesverzuim en spijbelen is van alle
tijden. De absentie en het te laat komen,
worden bijgehouden en wie een uur spij
belt moet als regel twee uur nablijven.
Leren op maat
De Rede heeft met ingang van schooljaar
2012-2013 interactief leren ingevoerd
en gebruikt in de leerjaren 1 en 2 hier
voor een tablet. Lesmaterialen worden
digitaal aangeboden. Leerlingen worden
uitgedaagd om interactief deel te nemen
73