mmm Op De Rede zijn alle opleidingen voor voortgezet onderwijs aanwezig: gymnasi um, atheneum, havo, vmbo en leerwegon dersteunend onderwijs (lwoo). Door het brede aanbod met doorstroommogelijk heden op alle niveaus kunnen leerlingen het onderwijs volgen dat het beste bij hun mogelijkheden en belangstelling past. Goed onderwijs - van hoge kwaliteit - met aandacht voor de leerling als persoon en voor prestaties staat voorop. Alle afdelingen krijgen les in het gebouw aan de Oude Vaart i in Terneu- zen. Het gebouw is recent gerenoveerd en er is een nieuwe, moderne vleugel aangebouwd. De vaklokalen voldoen aan de moderne eisen. Een fraai restaurant en een goed uitgeruste bakkerij vormen samen met een nieuw technasiumlokaal en de technieklokalen de paradepaardjes van de nieuwbouw. In het technasiumlo kaal maken leerlingen op een praktische manier kennis met bètaberoepen. Het vak dat hier bij hoort heet Onderzoek Ont werpen (O&O). De Rede heeft rond de i.ioo leerlin gen. Ze komen uit heel Zeeuws-Vlaande ren, voornamelijk uit de Kanaalzone. De school is goed bereikbaar: de bushalte is praktisch voor de deur. De schooltijden zijn afgestemd op de bustijden. Aan de school zijn ongeveer 100 docenten ver bonden, 30 onderwijsondersteunende medewerkers, 4 afdelingsdirecteuren en 2 leden van het College van Bestuur. De Stichting Openbaar Voortgezet Onderwijs Zeeuws-Vlaanderen is het bevoegd gezag van de Stedelijke scho lengemeenschap De Rede. Het College van Bestuur is tevens bestuurder van die Stichting. Er is een Raad van Toezicht die toezicht uitoefent op het bestuur. Kernbegrippen binnen de school zijn open, (inter)actief en veilig. Een school waar je je thuis voelt. Het leren staat cen traal. Primair is dit het leren door de leer lingen van de school, secundair het leren door de medewerkers van de school. Lesverzuim en spijbelen is van alle tijden. De absentie en het te laat komen, worden bijgehouden en wie een uur spij belt moet als regel twee uur nablijven. Leren op maat De Rede heeft met ingang van schooljaar 2012-2013 interactief leren ingevoerd en gebruikt in de leerjaren 1 en 2 hier voor een tablet. Lesmaterialen worden digitaal aangeboden. Leerlingen worden uitgedaagd om interactief deel te nemen 73

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Tijdschrift | 2013 | | pagina 73