44
48
50
56 VROUWEN TER KERKE
58 SIGNALEMENTEN
51
HOE GODS WOORD KUNST KAN
WORDEN. HET WERK VAN LIESBETH
LABEUR
HET ETTY HILLESUM ONDERZOEKS
CENTRUM OPENT IN MIDDELBURG
ZIJN DEUREN
NOËSIS NAAST NOËMA. GELOVEN IS
NIET VOOR DE DOMMEN
EEN PERSOONLIJK REIS DOOR HET
UNIVERSUM
GODDELIJKE STRIJD OP HET ZEELAND
NAZOMERFESTIVAL
ZEEUWSE BOEKENPRIJS 2015
Frits de Coninck sprak met de van oorsprong
gereformeerde kunstenares Liesbeth Labeur
en raakte onder de indruk van haar installatie
in De Vleeshal in Middelburg met als titel
Nachthutje in de komkommerhof.
Klaas Smelik, hoogleraar Hebreeuws en
Joodse studies aan de Universiteit van Gent,
verhuist na zijn emeritaat het door hem
opgezette Etty Hillesum Onderzoekscentrum
naar Middelburg, de geboorteplaats van
Hillesum.
Gert Jan Smit en Julie Benschop werkzaam
bij het net opgerichte Universiteitspastoraat
in Middelburg, zien een inspirerende wissel
werking tussen wetenschappelijk en intuïtief
kennen.
Mieke Boot en Daniël Biessels verbonden aan
't Westlicht, zien een overgang van het traditi
onele geloven naar een zelf ontdekt innerlijk
weten.
Karen Kroese legt de voorstellingen Saul en
Soeur Sourire, die een sterke religieuze compo
nent kennen, onder de loep.
Jan J.B. Kuipers met bijdragen van Mario
Molegraaf en Paul van der Velde.
4 Zeeuws Tijdschrift 2015 3-4