Ontwerp uit de collectie Madoda, 2015. Mixed media collage daad door het te maken uit lappen stof die over elkaar heen gedrapeerd zijn en die de het colbert typerende stijfheid doorbreken. Hij laat ook een weefsel zien van witte schelpen dat als basis kan dienen voor een trui. Hij zou zo in Afrika gedragen kunnen worden, als het er iets minder warm was. De conceptuele manier om naar kleding te kijken is typerend voor modeontwerpers die de kunstacade mie hebben gedaan. Juist daar is er de kruisbestuiving tussen diverse richtingen. Zo heeft Gino Anthonisse het laatste jaar van de academie samengewerkt met een aankomend beeldend kunstenaar en een grafisch ontwerper die hij prints heeft laten ontwerpen die hij op kleding heeft toegepast. Op de Haagse kunstacade mie heeft hij ook de drie partners leren kennen met wie hij nu samenwerkt. Das Leben am Haverkamp, heet het collectief. Om als jonge ontwerpers een posi tie te verwerven in de hectische modewereld hebben ze besloten de krachten te bundelen in een gezamen lijke onderneming waarbinnen ieder zijn eigen label heeft. Maar het benaderen van de pers, het zoeken van locaties, het organiseren van de productie en uiteraard de verkoop zijn te complex en te tijdrovend om alleen te doen. Zo presenteren ze zich in januari 2016 voor het eerst in Parijs tijdens de Paris Fashion Week, gezamenlijk natuurlijk. Het is de eerste grote sprong in het diepe. Daar waar alle concept stores en grote modezaken inkopen, exposeren zij hun nieuw ste werk, de eerste grote presentatie na de kunstaca demie. Het is een bewuste keuze om op deze Fashion Week te staan en zich (nog) niet te focussen op de modeshows. Juist die traditionele shows zijn van een vluchtigheid die ze willen ontlopen. Daarbij, ze kos ten zeker voor beginnende ontwerpers heel veel geld waarvoor je relatief nog weinig terugkrijgt. De start als modeontwerper is bedrijfseconomisch Ontwerp uit de collectie Lost Wonder2014. Foto catwalkshow: Etienne Tordoir 52 Zeeuws Tijdschrift 2015 7

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Tijdschrift | 2015 | | pagina 52