130 het zeeuws eigene Hobsbawm, E. en T. Ranger (eels.). Tloe invention of tradition. Cambridge 1984. Hunnik, H. van. 'Het Zeeuwse Gezicht'. In: Zee land 9/2 (2000) 55-59. Jaarverslagen Omroep Zeeland 1990-2000. Keken, G. van. Bouwen aan Zeeuwse sferen. Een strategische visie op imago en identiteit van toeris tisch Zeeland. Rapport Bureau voor Toerisme Zeeland 1999- De kracht van cultuuruitgangspunten provinci aal. cultuurbeleid 2001-2004. Rapport provincie Zeeland, april 2001. Leeuw, K. de. 'Streekdrachten en identiteit'. In: Nehalennia 129 (2000) 14-24. Maas, C. 'Bedienkiengen bie de erkennienge van het Zeeuws. 'Oe oprecht is de liefde vo de dia- lectrenaissance?' In: Noe 8 (2000). Maas, C. 'Hoera, het Zeeuws bestaat, dus wij be staan!' In: Nehalennia 131 (2001) 2-9. Mommaas, H. Moderniteit, vrije tijd en de stad. Sporen van maatschappelijke transformatie en continuïteit. Utrecht 1993. Nissen, P.J.A. De folklorisering van het onalle daagse. Tilburg 1994. Nissen, P.J.A. 'Gevierde identiteit'. In: J.C. Dekker (red.), Sporen en spiegels. Beschouwingen over ge schiedenis en identiteit. Tilburg 1995, 23-30. Polderman, T. 'Zeeuwse plattelandskleding tot 1840'. In: Zeeland 3/4 (1994) 145-152. Rozendaal, E.J. Rijden door de nacht. Onderweg met Hief Middelburg 1999- Wiskerke, J.S.C. Zeeuwse akkerbouw tussen ver andering en continuïteit. Een sociologische studie naar diversiteit in landboviwbeoefening, technolo gieontwikkeling en plattelandsvernieuwing. Wa geningen 1997. Zeeland Business 8-15 (1993-2000). Zeeland, vw-gids 1997-2000. Uitgegeven cloor het Bureau voor Toerisme Zeeland. Noten 1De Faam/Vlissinger 20-6-2001 2. Polderman, 'Zeeuwse plattelandskleding', 151 152. Vgl. De Leeuw, 'Streekdrachten en identiteit'. 3. Zie bijv. Van Gelder, 'Van oude, nieuwe en vernieuwde symbolen'. 4. De kracht van cultuur, 9. 5. Van Elteren, 'Radio in het televisietijdperk', 122. 6. pzc 29-12-1999. 7. Wiskerke, Zeeuwse akkerbouw, 303-305. 8. Zeeland Business 8/8 (1993) 16. Interview met W.T. van Gelder. 9. Gids voor vakantie en vrije tijd Zeeland, 1995, 15. 10. Van Keken, Bouwen aan Zeemvse sferen, 19. 11. Zeeland Business 8/2 (1993) 16-17. 12. Zeeland Business 11/5 (1996) 5. 13. De Delta Bedrijven, april 1991. 14. Aangehaald in De Delta Bedrijven, februari 1991. 15. Deze personificatie kwam uit een in opdracht van de pzc door het onderzoeksbureau isk/'nova uitgevoerde steekproef, pzc 18-05-2000. 16. Interviews met W.T. van Gelder in Zeeland Business 13/6 (1998) en pzc 18-05-2000. 17. pzc 22-6-2001. 18. Engel Reinhoudt, 'Dialect' op de cd Bel-bel 7 is toch vrêêd (1996). 19. Dekker, 'Van relict naar mens', 12. 20. L.P. Grijp, 'Van dialectlied tot boerenrock. muziek en regionale identiteit'. In: Van der Borgt e.a. (red.), Constructie Èan het eigene, 107. 21. Engel Reinhoudt, 'Ons Zêêuwse land' op de cd Bel-bel 't is toch vrêêd (1996). 22. Rozendaal, Rijden door de nacht, 75. Het ci taat 'Die jongens zijn van ons' is een uitspraak van Bert van Leerdam, presentator bij Omroep Zeeland, op blz. 75. 'Boven' verscheen op de cd Boven 1090). 23. Van Keken, Bouwen aan Zeeuwse sferen, 23. 24. Rozendaal, Rijden door de nacht, 45. 25. De kracht van cultuur, 9. 26. Heilige Huisjes, op de internetsite van de Stichting Het Zeeuwse Gezicht <www.hetzeeuw- segezichl.nl>. 27. Zeeland Business 8/2 (1993) bijlage, 3-5. 28. Zie noot 26. 29. pr 18-05-2001. 30. pzc 4—4—2001 31. Zie noot 26; Zie ook Van Hunnik, 'Het Zeeuwse Gezicht'. 32. De kracht van cultuur, 19. 33. pzc 14-7-2000. 34. Hobsbawm and Ranger (eds.). Tloe invention of tradition, i.h.b. 1-14. Zie ook Nissen, De folk lorisering van het onalledaagse. 35. Polderman, 'Zeeuwse plattelandskleding'. 36. Maas, 'Hoera, het Zeeuws bestaat', i.h.b. 8; Maas, 'Bedienkiengen'; Evenhuis, 'Luustere'. 37. Vgl. M. van Elteren, 'Kosmopolitisme en plaatsbesef in een globaliserende cultuur'. In: Van den Eerenbeemt en Goedegebuure (red.), Cul tuur en identiteit, 62; Nissen, 'Gevierde identiteit', 24. 38. Frijhoff, 'Identiteit en identiteitsbesef'.

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeland | 2001 | | pagina 12