| Den Spiegel | pagina 5
DRIEKWART EEUW STRANDHOTEL
DRIEKWART EEUW STRANDHOTEL
DRIEKWART EEUW STRANDHOTEL
belangrijk deel van de archieven verloren gegaan. Ook overstromingen en branden hebben hun tol geëist. Tijdens de februari- ramp van 1953 ging bijvoorbeeld driekwart van de negatievencollectie van de bekende
Driekwart eeuw Strandhotel
merken, dat de gemeentegrenzen reiken tot san Zeeuws Vlaanderen. VIiosings.i bestaat dus voor driekwart uit water. Het jsuseu® streeft ernaar voor de maritiems collectie die objecten te verzamelen die een
Driekwart eeuw Strandhotel
Driekwart eeuw Strandhotel
Ondanks deze vergissing is het ornament wel voor de ondergang behoed. Blijkens het artikel was het paard in de jaren zestig al voor driekwart verdwenen en de lijst om
, toen van de ene op de andere dag driekwart van de beroepsbevolking werkloos raakte. De stad werd kort daar na gered door de komst van een nieuwe scheepswerf, maar op een herhaling van dat scenario kon
In 1622 kreeg de oom van Pocahontas de macht, viel met zijn indianenstam het fort aan en doodde 350 tot 400 kolonisten. De driekwart die overleefden moesten opnieuw beginnen. Twee jaar later ging
Oosterhuis, E.T., Driekwart eeuw Strandhotel. Jaargang 4 (1986), nummer 3 (juli), pagina 4 t/m 5. met afb.
) onder zocht die in diezelfde periode direct op Angola zeilden. Het resultaat kwam over een met dat van de America. Ook daar be stond de lading voor driekwart uit textiel. Zie tabel 2.
ij zig koude lucht Zeeland binnen en ging het ook hier matig vriezen. De volgende dag bleek dat het IJsselmeer al voor driekwart was dichtgevroren. De kerstdagen werden ijsdagen en in de middag van
de ven nootschap terugtrokken. Wibaut was een belangrijke handelspartner van Alberts en voorzag de houthandel nu van een som van 24.000,(voor driekwart in contanten). Zo werd hij voor een achtste deel
Middelburg. Dat droeg toen nog een balustrade van steen. Een balustrade van hout is zeer kwetsbaar, daarom wordt het houtwerk in zo'n geval voor driekwart ingepakt met lood. Nu is op de foto uit 1964 inderdaad
bijzon derheden voor de dag. In de eerste plaats waren boven de ramen bogen gemetseld. Hierboven was een rand gemetseld die slechts driekwart van de lengte in de muur stak. Conclusie was dat een kwart deel
Europe se spoorwegstelsel kwam dit voordeel in het eerste driekwart van de negentiende eeuw te vervallen omdat Vlissingen het tot 1873 zonder spoorverbinding moest doen. Dat had natuurlijk te maken met de
29 MCO, 4 juli 1782, pag. 2 en 6 juli 1782, p. 1-2. Meer dan driekwart van de krant van 6 juli was gevuld met de brief van Le Turcq.