er een veiling bij het station.
Vanaf het station legde men in de
jaren twintig de lokaalspoorlijn
op Zuid-Beveland aan. Dit vergde
veel aanpassingen aan de hoofd
spoorlijn en het station. Er kwam
een derde perron, een loods voor
locomotieven, waterkolommen,
een watertoren en een kolenop-
slagplaats. Een luchtbrug zorgde
voor de verbinding tussen de per
rons, omdat oversteken over de
rails te gevaarlijk was en er nog
niet aan een tunnel gedacht kon
worden. Voor passagiersvervoer
had de lokaalspoorweg weinig
betekenis omdat het busvervoer
juist in deze jaren sterk opkwam.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog
liet de bezetter de trajecten Goes-
Wemeldinge en Goes-Wolphaarts-
dijk sluiten. In 1946 volgde de lijn
naar Hoedekenskerke. Het station
voldeed op den duur niet meer. In
mei 1980 werd het gesloopt. Een
nieuw gebouw werd in 1982 in
gebruik genomen. De vele ruimten
in dit gebouwen hebben al diverse
bestemmingen gehad. In de buurt
van het station zijn sindsdien
veel scholen en kantoorgebouwen
gebouwd.
's-Heer Arendskerke
In de vroegere gemeente 's-Heer
Arendskerke hebben twee stop
plaatsen van de trein gestaan.
Vanaf 1872 kon er vanuit Goes
naar Vlissingen met de trein
worden gereden. Bij het gehucht
Eindewege dat noordelijk van
het dorp 's-Heer Arendskerke
lag kwam een laagbouwstation.
Hierin bevond zich een dienst
woning voor de stationschef, een
seinhuis in het midden en twee
wachtkamers. Aan beide zijden
van het station lagen zijsporen
waar landbouwproducten zoals
suikerbieten en aardappelen
konden worden geladen in goe
derenwagons. Veel verder naar
69