schap, w&rkte hy op het kan toor VAN .DE CRED1ETVERE.MJ6ING TE MIOOEL&URG. DAARNAAST GAF Hy teken less &NHy hield ontel bare. tentoonstellingen in binnen- eN buitenland. 'Hy oUetleed op R3 juni 1953. >su? %f fatCyJL ZEEUV5 JflflRXALLENBOEK IN PRENT XXX It <g fN 1&6& Kwam er een spoorwegverbinding Tot *xxn .u>: asLesis in ocze ja Ren KREGEN iS vakbekwame menIsem. Op |5 AUG \ê5WEBsJD WILLEM JOHANNES -v .JJ— SCHÜTZ 6EBORE.N. HY WERO LATER EEN BEFAAMD "ZEEUWS SCHILDER. OM NIET afhankelyk TE ZyN -VAN ZYN H-unstenJaar- IN HET JAAR |0&fe WfeRO de eerste stoomboot- dienst Cde latere pro vinciale STOOMBOOT- dienst in zeeland! in gesteld -TUSSEN \/LlS- SINGEN en breskens DAGELYKS UITGEZONDERD pes ZoNOA6S",TES£l.yK WERD GEVAREN VAN VHSSfNGEN OVER TER^NEUZfifsJ Is/AAR HOEDEKENSKERKE LATER WERD OOK\ BoRSSELE AANGEDAAN. DE TWEE ^CHEPEN,D1E oe pAOV/lMCtE IN OAT JAAR KOCHT, KOSTTEN T fVö-OOO,» STAND' TL»55 EN 0 ERG EN OP "ZOOM EM Goes. CATER WERD OEZf SPOOR LyN DOORGETROKKEN TOT vlissingem.het -toenmalig STATION BEVAT—TE EEN RATJETOE VAN VERSCHIL LENDE BouWSTyi_EK/ 7 DE ZEEUWEN HEEL WAT TE VERWERKEN. HET DOOR TREKKEN VAN DE SPOORLYN VAN Go ES NAAR VL15SIN6EN BRACHT DE AANLEG VAN De SLOEDAM met zich MEE ONGE VEER IN dezelfde TYO kwam het KANAAL DOOR WALCHEREN GEREED. HET KON NIET OP MEDE door de Belangstelling van koning Willem ju Icon EêN ZERE RE ARiE SMIT, TELG UIT EEN DOO SCHEEASBOJWER5- GE5LACHT, DB sro^r GEVE N Tot het oprichten van KONlNKLVKC maatschaP- py DÊ SchêLDe/'tE vussincen. BEHALVE eêkI Werf voor. het e»OUWCM EN REPApEREfJ VAN .SCHEPEN, WER£ L- al DADELVK EEN El - gen machine Fabriek, in BEDRyF GESTELD. HET EERSTE SCHIP DAT MIER GEBOÜWP WERD IN IÖjé>,v/AS „DE ZEEUW* EEN TV/ÊgHA5T VI££LOEP» PE WERF BEGON HAAR WERK OP I NOVEMBER I<9J5 MET

Tijdschriftenbank Zeeland

Varia Zeelandiae | 1984 | | pagina 8