schap, w&rkte hy op het kan
toor VAN .DE CRED1ETVERE.MJ6ING
TE MIOOEL&URG. DAARNAAST GAF
Hy teken less &NHy hield ontel
bare. tentoonstellingen in binnen- eN buitenland.
'Hy oUetleed op R3 juni 1953.
>su? %f
fatCyJL
ZEEUV5 JflflRXALLENBOEK IN PRENT
XXX It <g
fN 1&6& Kwam er een
spoorwegverbinding Tot
*xxn
.u>:
asLesis
in ocze ja
Ren KREGEN
iS vakbekwame menIsem.
Op |5 AUG \ê5WEBsJD WILLEM JOHANNES -v .JJ—
SCHÜTZ 6EBORE.N. HY WERO
LATER EEN BEFAAMD "ZEEUWS
SCHILDER. OM NIET afhankelyk
TE ZyN -VAN ZYN H-unstenJaar-
IN HET JAAR |0&fe WfeRO
de eerste stoomboot-
dienst Cde latere pro
vinciale STOOMBOOT-
dienst in zeeland! in
gesteld -TUSSEN \/LlS-
SINGEN en breskens DAGELYKS UITGEZONDERD pes
ZoNOA6S",TES£l.yK WERD GEVAREN VAN VHSSfNGEN
OVER TER^NEUZfifsJ Is/AAR HOEDEKENSKERKE LATER WERD
OOK\ BoRSSELE AANGEDAAN. DE TWEE ^CHEPEN,D1E oe
pAOV/lMCtE IN OAT JAAR KOCHT, KOSTTEN T fVö-OOO,»
STAND' TL»55 EN 0 ERG EN
OP "ZOOM EM Goes.
CATER WERD OEZf SPOOR LyN
DOORGETROKKEN TOT
vlissingem.het -toenmalig
STATION BEVAT—TE EEN RATJETOE VAN VERSCHIL
LENDE BouWSTyi_EK/
7
DE ZEEUWEN
HEEL WAT TE
VERWERKEN.
HET DOOR
TREKKEN
VAN DE SPOORLYN VAN Go ES NAAR VL15SIN6EN BRACHT
DE AANLEG VAN De SLOEDAM met zich MEE ONGE
VEER IN dezelfde TYO kwam het KANAAL DOOR
WALCHEREN GEREED.
HET KON NIET OP MEDE
door de Belangstelling
van koning Willem ju Icon
EêN ZERE RE ARiE SMIT, TELG
UIT EEN DOO SCHEEASBOJWER5-
GE5LACHT, DB sro^r GEVE N
Tot het oprichten van
KONlNKLVKC maatschaP-
py DÊ SchêLDe/'tE
vussincen. BEHALVE
eêkI Werf voor. het
e»OUWCM EN REPApEREfJ
VAN .SCHEPEN, WER£
L- al DADELVK EEN El -
gen machine Fabriek, in
BEDRyF GESTELD. HET EERSTE SCHIP DAT MIER GEBOÜWP
WERD IN IÖjé>,v/AS „DE ZEEUW* EEN TV/ÊgHA5T VI££LOEP»
PE WERF BEGON HAAR WERK OP I NOVEMBER I<9J5 MET