een trein. Eind juli 1956 was de bovenlei
ding gemonteerd van Roosendaal tot Goes
en eind oktober tot Vlissingen. De eind
montage was toen al klaar van Roosen
daal tot Goes.
In maart 1957 was het automatisch blok-
stelsel geïnstalleerd tot Lewedorp. Tussen
Kruiningen-Yerseke en Lewedorp werden
twee overwegen voorzien van ahobs en
acht van een aki. De bovenleidingmonteurs
waren toen al lang en breed bezig tussen
Roosendaal en Breda, en hadden en pas
NS moderniseerde tegelijkertijd ook verschil
lende overwegen, waaronder de spoorwegover
gang te Amemuiden, februari 1957. (Zeeuwse
Bibliotheek, Beeldbank Zeeland, 5946, foto
archief PZC)
sant ook nog Roosendaal-Essen (B) ge
ëlektrificeerd.
Een spoorwerker vertelt
De heer J. Visser (80) uit Utrecht: "Ik werk
te bij de storingsdienst van NS in Amster
dam en woonde in Utrecht. Het werk aan
de Zeeuwse lijn leek mij wel wat, ik sollici
teerde, werd aangenomen en uitgeleend
aan het Spoorwegbouwbedrijf.
Mijn ploeg begon vanuit Bergen op Zoom
met het werk op de vrije baan. We stonden
om zes uur op en zaten om zeven uur in
de werktrein. Die zette ons op de werkplek
langs de baan af en kwam ons om een uur
of vijf weer ophalen.
Tussen de treinenloop door werd in vier
ploegen van acht man gewerkt. Eén ploeg