sen van de Stoomtram Walcheren klaar
om de gasten na afloop naar de Burger
zaal in het Middelburgse stadhuis te bren
gen. Daar fungeerde het Provinciaal
Bestuur als gastheer en De Casembroot
deed namens de provincie de NS de toe
zegging voor een schilderij van de Veerse
kunstenaar Vaarzon Morel, voorstellende
een locomotief in de Kruiningenpolder.
De Kamers van Koophandel van de
Zeeuwse eilanden en die van Zeeuws-
Vlaanderen boden een schilderij en een
Delftsblauw bord aan. Na toespraken
namens de Stoomtram Walcheren en de
De aankomst in Goes van dr. ir. F.Q. den Hol
lander, directeur van Nederlandse Spoorwegen,
ter gelegenheid van de elektrificatie van de
Zeeuwse spoorlijn, 17 april 1957. (Zeeuwse
Bibliotheek, Beeldbank Zeeland, 2090, album
mevr. Polderdijk)
PZEM, dankte Den Hollander en kon de
terugreis beginnen.
Tussen Middelburg en Goes werd de trein
bestuurd door De Casembroot. Zijn eerste
stop was Arnemuiden waar het gezelschap
werd begroet door twee meisjes in kleder
dracht die gorrenet aanboden. De burge
meester sprak zijn wensen uit ten aanzien
van de dienstregeling en bood de NS-
directie een model van een hoogaars aan.
De ontvangst in Goes vormde het hoogte
punt van de dag. Het stationsplein was
geheel vernieuwd en stond vol toeschou
wers. Vlaggen wapperden feestelijk en
naast het station was een mozaïek van
fruit opgesteld. Na aankomst verzocht de
burgemeester Den Hollander een seinpaal
op veilig te zetten, waarna een straat
naambord zichtbaar werd. De Stationsweg
bleek te zijn omgedoopt in Frans den Hol
landerlaan. Nadat de Goese harmonie een